Zewnętrzne aplikacje mobilne i akcesoria do iPhone'ów - symbioza doskonała?
2014-02-27Sukces firmy Apple nierozerwalnie związany był z sukcesem aplikacji mobilnych dostępnych online w Apple Store. Większość z nich było dedykowanych wyłącznie urządzeniom firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo, dzięki czemu współpraca koncernu Apple z twórcami mobilnych aplikacji przebiegała na zasadzie symbiozy. Programiści tworzyli ciekawe i unikalne aplikacje dedykowane urządzeniom Apple i sprzedawali je w Apple Store, firma zaś z każdą nową aplikacją dedykowaną systemowi iOS zyskiwała przewagę nad konkurencją oraz wzmacniała unikalność swojej oferty.
Tego rodzaju rozwiązanie było przełomowe i wkrótce śladami Apple poszły kolejne firmy tworząc własne sieci sklepów oferujących aplikacje mobilne. Dziś tak naprawdę liczą się dwa sklepy - Apple Store oraz Google Play. Coraz częściej aplikacje tworzone są na oba systemy - iOS oraz Android - wciąż jednak duża liczba ciekawych aplikacji mobilnych, zwłaszcza tych z rynku amerykańskiego, dostępnych jest wyłącznie na urządzenia firmy Apple. I wciąż jest to dla wielu osób jeden z najważniejszych czynników wpływających na wybór urządzeń z białym jabłkiem w logo.